Haber

KAZIM KARABEKİR ÖZEL EĞİTİM ADANA’NIN GURURU OLDU

Kazım Karabekir Özel Eğitim Uygulama Okulu eTwinning Projeleri Adana’nın Seyhan İlçesi’nde bulunan okulumuz 1898 yılında Rumlar tarafından okul olarak inşa edilmiştir. Milli mücadele yıllarında kapanmıştır. Adana’nın kurtuluşundan sonra bina askeri..

KAZIM KARABEKİR ÖZEL EĞİTİM ADANA’NIN GURURU OLDU

Kazım Karabekir Özel Eğitim Uygulama Okulu eTwinning Projeleri
Adana’nın Seyhan İlçesi’nde bulunan okulumuz 1898 yılında Rumlar tarafından okul olarak inşa edilmiştir. Milli mücadele yıllarında kapanmıştır. Adana’nın kurtuluşundan sonra bina askeri eşya ambarı olarak kullanılmıştır. 1924 yılında Milli Eğitim’e bağlı olarak Kazım Karabekir İlkokulu adıyla eğitim faaliyetlerine başlamış, 2010 yılından itibaren Kazım Karabekir Özel Eğitim Uygulama Okulu adıyla otizm tanısı almış 6-14 yaş aralığındaki çocuklara eğitim-öğretim faaliyetlerinin sürdürüldüğü bir kurum haline dönüşmüştür.Kazım Karabekir Özel Eğitim Uygulama Okulu’nda yürütülen eğitim-öğretim faaliyetleri kapsamında; orta-ağır düzeyde otizm spektrum bozukluğuna sahip öğrencilerin özbakım, günlük yaşam ve sosyal uyum becerilerinin geliştirilmesine yönelik özel eğitim yöntem ve tekniklerine dayalı çalışmalar yürütülmektedir. Okulda Milli Eğitim Bakanlığı müfredatı uygulanmaktadır. Okul müdürü Aslı NACAR 2020 yılında okuldaki görevine başladıktan sonra zorlu pandemi koşulları altında okulun hijyen standartlarına uygun olarak eğitim-öğretim faaliyetlerine devam edebilmesi için büyük gayret göstermiştir. Okulda öğrencilerin gelecek hayatta bağımsız şekilde kendilerine yetebilen bireyler olabilmesi için ‘Uygulama Evi’ yapımına katkı sağlamış olan Okul Müdürü Aslı NACAR aynı zamanda bilişim sistemlerinin önemli olduğu günümüzde özel eğitim öğrencilerinin eğitim çalışmalarına katkı sunmak amacıyla sınıflara internet ve akıl tahta sistemlerinin kurulmasını sağlamıştır. Bunların yanı sıra sosyal ve kültürel alanlarda öğrenci-öğretmen-velilere yönelik yapılan bütün çalışmalara katkı sunmaya devam etmektedir. Okul Müdürü Aslı NACAR; öğretmenlerin mesleki açıdan gelişimlerini desteklemek, öğrenciler ile yapılan etkinliklerin yurtiçi ve yurtdışı alanlarda yaygınlaştırılması/paylaşılması için Erasmus, eTwinning başta olmak üzere her türlü proje ve çalışmalara katkı sağlamaktadır. Aslı NACAR:Okulumuz öğretmenlerinden Bengül BARİK ve Dinçer BARİK tarafından yürütülen “Özelim, Animasyonla Öğreniyorum” eTwinning projesi, yapılan planlama çerçevesinde başarılı bir şekilde devam etmektedir. Projemiz Şubat ve Mart ayları faaliyetleri kapsamında “Günaydın Deme, Teşekkür Etme, Özür Dileme, İzin İsteme” gibi sosyal becerileri öğretmeye yönelik sosyal öyküler, öğrenciler ile birlikte yapılan çalışmalarla animasyon filme dönüştürülerek beceri öğretimleri sağlanmıştır.Ayrıca Dünya Kadınlar Günü, Down Sendromu Farkındalık Günü, 2 Nisan Otizm Farkındalık Günü kapsamında da öğrencilerimiz ile birlikte yaptığımız çalışmalarla toplumda kadın ve engellilik konularında farkındalık yaratmaya çalışılmıştır.Yapılan çalışmalarımız, yaygınlaştırma faaliyetlerimiz kapsamında proje sosyal medya hesaplarımızdan, görsel desteklerle paylaşılarak kamuoyunun ve paydaşlarımızın çıktılarımızdan fayda sağlamasına katkı sunulmuştur. Bu kapsamda hem eTwinning’in hem de projemizin tanınırlığı sağlanmıştır. Proje ortaklarımız ile düzenli olarak gerçekleştirdiğimiz webinarlar ve sanal toplantılar ile hem fikir alışverişi yapılmış hem de yürütülen çalışmaların değerlendirilmesi ve planlanması yapılarak ortak ürün çıkarma ve işbirliği yapma becerilerimiz artmıştır. Bu sayede okullarımızın ileriki süreçlerde yeni projeler hazırlama ve yürütme kapasiteleri de üst seviyeye çıkmıştır.Aynı zamanda; öğretmenimiz Dinçer BARİK’in ortağı olduğu “Gezelim Öğrenelim” eTwinnig projesinde öğrencilerle farklı şehirlerdeki tarihi ve kültürel miras öğelerini gezmeyi ve onların gözlerinden fotoğraflamaları planlamaktadır. Bu sayede öğrencilerimizin okul dışı faaliyetlerle sosyalleşmeleri, öğrenmelerinin daha kalıcı olması ve farklı şehirleri tanımaları amaçlanmıştır.Öğretmenimiz Bengül BARİK’in ortağı olduğu “Desen Desen Özel Eğitim” eTwinnig projesinde ise; yaparak yaşayarak öğrenmenin daha kalıcı ve günlük yaşama daha kolay entegre edildiğinin bilincinde olarak projemizi hayata geçirdik. Projemizde hedeflenen becerilerin ve davranışların kazandırmasında farklı duyu alanlarından yararlanmayı amaçlıyoruz. Ayrıca öğretim yöntemlerini çeşitlendirmeye ve öğrenilen beceri/davranışların kalıcılığını sağlamaya yönelik etkinlikler planlıyoruz. Böylelikle öğrencilerimize öğrendiklerini günlük yaşamda uygulama, farklı ortamlarda öğrendikleri becerileri genelleme fırsatı sağlamış oluyoruz.

Projelerimizin hazırlanmasında ve uygulanma evrelerinde görev alan öğretmenlerimizden Bengül BARİK ve Dinçer BARİK’e ve yapacağımız yeni proje/faaliyetlerde görev alacak olan öğretmen, öğrenci ve velilerimize teşekkür ederiz.

YORUMLAR (İLK YORUMU SİZ YAZIN)

ÜYE GİRİŞİ

KAYIT OL